vektory – cvičné příklady                                                                          zpět

 

jsou dány vektory:

 

a body:

J = [2;3]

K = [-1;5]

L = [2;-5]

M = [-4;-5]

N = [0;-2]

O = [-5;0]

P = [-6;2]

Q = [4;-1]

 

určete souřadnice těchto vektorů: (řešení)

(-3;2)

(-8;7)

(3;-2)

(6;0)

(-5;2)

(9;-1)

(-8;-4)

(-4;-5)

(-3;-10)

(-8;-1)

(3;10)

(8;1)

(2;-4)

(-1;2)

(4;1)

(-5;-3)

 

určete velikost těchto vektorů: (řešení)

5

3

10

 

 

určete dané vektory: (řešení)

6 ·  =

(6;12)

 ·  =

(3;-4)

 ·  =

(;-1)

-3 ·  =

(-3;6)

 ·  =

(2;-1)

-5 ·  =

(0;25)

-6 ·  =

(-18;0)

-2 ·  =

(4;2)

 ·  =

( ;-2)

 

 

určete součet nebo skalární součin těchto vektorů: (řešení)

0

(-5;5)

3

(0;-5)

0

(-1;-3)

-4

(4;4)

0

(3;-5)

-15

(7;-10)

2

(9;-6)

0

(4;-9)

-25

(-4;-8)

-60

(4;-2)

 

 

určete neznámou tak, aby byly dané vektory kolmé: (řešení)

(-1;3), (3;x)

x = 1

(9;-6), (4;a)

a = 6

(4;5), (y;8)

y = -10

(c;9), (-6;-2)

c = -3

(1;n), (-5;1)

n = 5

(8;d), (-1;-4)

d = -2

(m;7), (3, -3)

m = 7

(1;-5), (5; k)

k = 1

(3;2), (p;6)

p = -4

(4;s), (-6;-8)

s = -3

 

 

zpět